Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
11.07.2025
Dobra wiadomość dla fanów Volkswagena: koncepcyjny model ID.3 GTX FIRE+ICE będzie produkowany seryjnie

Dobra wiadomość dla fanów Volkswagena: koncepcyjny model ID.3 GTX FIRE+ICE będzie produkowany seryjnie

  • Limitowana edycja specjalna Volkswagena ID.3 GTX już wkrótce znajdzie się w ofercie Volkswagena, także na polskim rynku
  • Auto wyróżnia się wyjątkowym kolorem lakieru i zarezerwowanymi dla tej odmiany detalami nadwozia i wnętrza
  • Volkswagen ID.3 GTX FIRE+ICE to nowa interpretacja kultowej wersji Golfa z lat 90-tych Fire and Ice, zaprojektowana we współpracy z BOGNER FIRE+ICE

Zaledwie rok po światowej premierze auta koncepcyjnego, Volkswagen zapowiedział wprowadzenie na rynek limitowanej edycji modelu ID.3 GTX FIRE+ICE, z niezwykle dynamicznym układem napędowym, ekskluzywnym lakierem i mnóstwem przyciągających oko elementów. Model został opracowany we współpracy z marką wyczynowej odzieży sportowej BOGNER FIRE+ICE, będącą częścią monachijskiej luksusowej marki mody sportowej BOGNER, podobnie jak legendarny Golf II Fire and Ice, który odniósł ogromny sukces w latach 90. i obecnie cieszy się kultowym statusem wśród fanów. W hołdzie dla roku debiutu oryginalnego modelu, powstanie tylko 1990 egzemplarzy ID.3 GTX FIRE+ICE. Auto będzie można zamówić w Polsce jeszcze w te wakacje.

„Reakcja na zeszłoroczny pokaz naszego prototypu była entuzjastyczna. Wielu fanów Volkswagena apelowało do nas, by ten samochód wszedł do produkcji seryjnej, a my z przyjemnością spełniliśmy to życzenie. ID.3 GTX FIRE+ICE to emocje, wyjątkowy wygląd, a także pomost łączący historię Volkswagena i elektryczną przyszłość marki” – powiedział Martin Sander, członek zarządu Volkswagena odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i obsługę posprzedażną. Volkswagen zaprezentował pokazowy egzemplarz ID.3 GTX FIRE&ICE podczas ID. Treffen w Locarno w 2024 roku.

Mocne silniki, duży akumulator i szybkie ładowanie. ID.3 GTX FIRE+ICE jest dostępny z dwoma silnikami do wyboru – o mocy 286 lub 326 KM. W obu wersjach maksymalny moment obrotowy wynosi 545 Nm. Mocniejsza wersja specjalnej edycji ID.3 GTX przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 200 km/h. W tej odmianie do standardowego wyposażenia należy sportowe zawieszenie DCC, jest ono dostępne za dopłatą w wersji o mocy 286 KM. W obu odmianach źródłem energii jest akumulator litowo-jonowy o pojemności netto 79 kWh, który można ładować na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym mocą do 185 kW. Dzięki temu można uzupełnić energię od 10% do 80% w około 26 minut. Zasięg wg WLTP wynosi do 591 km.

Wyjątkowy wygląd. Główną cechą wyróżniającą ID.3 GTX FIRE+ICE jest metalizowany lakier o nazwie Ultra Violet. Unikatowy kolor jest hołdem dla legendarnego poprzednika – Golfa Fire and Ice, który był dostępny w podobnym odcieniu. Wyjątkowego charakteru dodaje również listwa nad bocznymi oknami w czerwonym kolorze Flaming. Słupek C zdobi przezroczysta, matowa naklejka z geometrycznym wzorem FIRE+ICE. Kolejnym smaczkiem stylistycznym jest logo Fire and Ice z lat 90., które można znaleźć na spoilerze dachowym. W oczy rzucają się także 20-calowe felgi Locarno, które podkreślają dynamiczny wygląd samochodu także dzięki wykończeniu na wysoki połysk. Tylne światła LED najnowszej generacji zostały przyciemnione wyłącznie dla tego specjalnego modelu. Kolejną atrakcją są projektory w przednich drzwiach, wyświetlające na podłożu grafikę przedstawiającą żywioły: ognia – po stronie kierowcy i lodu po stronie pasażera.

Smaczki we wnętrzu. Wewnątrz tego wyjątkowego modelu zastosowano dwukolorową kolorystykę. Po stronie kierowcy detale są wykończone czerwonym kolorem akcentującym o nazwie „On Fire”. Można go znaleźć na siedzeniach i przeszyciach po stronie kierowcy. Siedzenia i wnętrze po stronie pasażera mają elementy projektu w kolorze niebieskim „Keep Cool”. Za pomocą kolorowych szwów i logo zostały spersonalizowane także kierownica, deska rozdzielcza, boczki drzwi i dywaniki. Inspirowane kolekcjami BOGNER FIRE+ICE fotele są pikowane w stylu kurtek puchowych i mają wzór przypominający zamek błyskawiczny oraz logo FIRE+ICE pośrodku.

Ścisła współpraca z firmą BOGNER. Podobnie jak w przypadku Golfa Fire and Ice i prototypowego ID.3 GTX, projektanci Volkswagena i firmy BOGNER ściśle ze sobą współpracowali. „Odnowienie współpracy między Volkswagenem i BOGNER FIRE+ICE po ponad 30 latach i opracowanie kolejnego produkowanego seryjnie modelu jest dla nas czymś szczególnym. To, co zaczęło się jako showcar, samochód pokazowy, doprowadziło do wprowadzenia gotowego pojazdu na rynek. Jestem pewny, że efekt zachwyci zarówno fanów kultowego Golfa II Fire and Ice, jak i nowe pokolenie. To mocny dowód na znaczenie połączenia mody i mobilności" – powiedział Daniel Hiendlmeier, dyrektor zarządzający firmy BOGNER.

Bogate wyposażenie standardowe. ID.3 GTX FIRE+ICE jest standardowo wyposażony w szereg elementów, które są połączone w pakiety:
- Pakiet Interior Plus, który obejmuje sportowe fotele premium z funkcją elektrycznego masażu, wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością oraz system audio Harman Kardon
- Pakiet Convenience, obejmujący 2-strefową klimatyzację Climatronic i system nawigacji
- Pakiet Assistance, w którego skład wchodzą: asystent parkowania Plus, kamera cofania, dostęp bezkluczykowy i adaptacyjny tempomat ACC.

Ponadto w standardowym wyposażeniu obu wersji jest sportowe zawieszenie, a wersja o mocy 326 KM ma adaptacyjne zawieszenie DCC i może być opcjonalnie wyposażona w sportowe opony.

Powrót do lat 90. W 1990 roku Volkswagen wprowadził na rynek specjalną wersję Golfa drugiej generacji – Fire and Ice. Została ona zaprojektowana we współpracy z przedsiębiorcą, projektantem mody i reżyserem Willy Bognerem. Dzięki ekstrawaganckiemu wyglądowi ciemnofioletowego lakieru z efektem perłowym, aluminiowym felgom, przedniemu spojlerowi i poszerzeniom nadwozia, a także mocnym silnikom o mocy od 90 do 160 KM, Golf Fire and Ice szybko stał się pożądanym rarytasem, zwłaszcza w wersji GTI. Odniósł on nadspodziewanie duży sukces, wybrało go 16 700 nabywców, co znacznie przekroczyło oczekiwania Volkswagena, który planował wyprodukować 10 000 sztuk tego auta.
Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.