Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Volkswagen jest coraz bliższy wykorzystania innowacyjnych drukarek 3D w produkcji samochodów. Po raz pierwszy, w głównym zakładzie w Wolfsburgu, do produkcji komponentów jest wykorzystywany najnowszy proces druku 3D, znany jako „binder jetting” (natrysk spoiwa). Podczas gdy w konwencjonalnym druku 3D do tworzenia elementu warstwa po warstwie z proszku metalicznego wykorzystuje się laser, w procesie natryskiwania spoiwa używa się kleju. Powstały w ten sposób metalowy element jest następnie podgrzewany i kształtowany. Zastosowanie technologii natrysku spoiwa zmniejsza koszty i zwiększa wydajność – elementy ważą, na przykład, o połowę mniej niż te wykonane z blachy stalowej. W tej chwili Volkswagen jest jedynym producentem samochodów, który wykorzystuje technologię druku 3D w procesie produkcji aut. „Pomimo ciągłych wyzwań związanych z pandemią koronawirusa, wciąż pracujemy nad innowacjami” – mówi Christian Vollmer, członek zarządu marki Volkswagen odpowiedzialny za produkcję i logistykę. „Wspólnie z naszymi partnerami dążymy do tego, aby w nadchodzących latach druk 3D stał się jeszcze bardziej wydajny i nadawał się do zastosowania na linii produkcyjnej”.

Więcej Pobierz PDF
21.06.2021

Z badania Volkswagena i InsightOut Lab wynika, że połowa respondentów ma świadomość globalnych zagrożeń klimatycznych. Tyle samo zna różnice w emisji CO2 między autami w pełni elektrycznymi a pozostałymi rodzajami samochodów. Wiedza o wpływie elektromobilności na środowisko potrzebuje jednak dalszej popularyzacji, bo wraz z postępem technologii „elektryki” będą coraz bardziej ekologicznym rozwiązaniem.

Więcej Pobierz PDF
18.06.2021

„Way To Zero” to plan Volkswagena, który dotyczy rozwoju mobilności neutralnej dla klimatu. Bogaty pakiet działań obejmuje inicjatywy, które mają na celu przyspieszenie zrównoważonych: produkcji i użytkowania samochodów elektrycznych. Volkswagen dąży do ograniczenia emisji CO2 w Europie średnio o około 17 ton na samochód do 2030 roku, oznacza to mniejszą o 40 procent emisję CO2 niż w 2018 roku. Do 2025 roku w dekarbonizację firma zainwestuje 14 miliardów euro. Do końca dekady energia elektryczna zasilająca fabryki w Europie oraz w Ameryce Północnej i Południowej będzie pochodzić ze źródeł odnawialnych. Produkowany w sposób neutralny dla klimatu ID.4 to pierwszy elektryczny SUV Volkswagena i drugi po ID.3 model, który skonstruowano w oparciu o modułową platformę podłogową MEB dla samochodów elektrycznych.

Więcej Pobierz PDF
18.06.2021

Poznań, 17 czerwca 2021 r. Jeszcze tylko do 21 czerwca trwa rekrutacja do klas branżowych pod patronatem Volkswagen Poznań w Zespole Szkół Nr 1 w Swarzędzu oraz w Zespole Szkół Politechnicznych we Wrześni. Uczniowie, podczas nauki w nich liczyć mogą nie tylko na pozyskanie umiejętności i kwalifikacji w poszukiwanych zawodach związanych z motoryzacją, ale również na bogato wyposażone warsztaty uczniowskie i praktyki w zakładach produkcyjnych Volkswagen Poznań oraz serwisach prestiżowych marek, takich jak Porsche czy Audi.

Więcej
14.06.2021

Poznań, 14 czerwca 2021 r. - Pracownicy spółki Volkswagen Poznań wraz z pensją wypłaconą w czerwcu otrzymali dodatkowy bonus pieniężny w wysokości 100% wynagrodzenia zasadniczego. Taka dodatkowa premia jest częścią szerszego pakietu świadczeń socjalnych i finansowych, uzgodnionych z partnerem społecznym OM NSZZ Solidarność, na które mogą liczyć osoby zatrudnione w Volkswagen Poznań.

Więcej
10.06.2021

Hanower/Poznań, 10 czerwca 2021 r. Bardzo niewiele współczesnych pojazdów cieszy się statusem samochodu kultowego. Jednym z nich jest wielozadaniowy MPV: Volkswagen Multivan. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze zaprasza na światową premierę nowej generacji tego bestsellera zbudowanego według całkowicie nowej koncepcji. Nowy Multivan po raz pierwszy osadzony jest na modułowej płycie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie (Modular Transverse Matrix — MQB). To olbrzymi skok tego modelu w przód w kategoriach technicznych. Gama dostępnych układów napędowych zawiera nowy element: hybrydę typu plug-in. Dzięki temu, Nowy Multivan może również czasowo funkcjonować jako pojazd o zerowej emisji. Nowe, innowacyjne systemy wspomagania, obsługi i infotainmentu pojawiają się w tej linii modelowej po raz pierwszy. Maksymalny postęp dokonał się również w dziedzinie bezpieczeństwa zderzeniowego. Wyjątkowe DNA stylistyki tego samochodu zostało udoskonalone w drodze ewolucji: żaden inny pojazd wielozadaniowy nie był produkowany przez ponad 70 lat i z generacji na generację wizualnie szlifowany jak brylant. Dlatego nowy Multivan jest natychmiast rozpoznawalny jako następca legendarnego T1.

Więcej Pobierz PDF Pobierz DOCX
09.06.2021

Poznań, 9 czerwca 2021 r. - Z dniem 1 lipca 2021 r. stanowisko członka zarządu spółki Volkswagen Poznań ds. finansów, zakupów i IT obejmie Agnieszka Olenderek. Zastąpi na tym stanowisku Hansa Joachima Godaua, który po trzech latach pracy w Poznaniu przejmie zadania kierownika obszaru Controling Produktu w centrali marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze.

Więcej Pobierz DOCX
09.06.2021

Wraz z nowym Polo na rynku debiutuje jeden z pierwszych na świecie małych samochodów, który potrafi poruszać się częściowo automatycznie. Na życzenie kierowcy miejski Volkswagen kieruje, hamuje i przyspiesza automatycznie. Zapewnia to opcjonalny system Travel Assist. Pod marką IQ.Drive Volkswagen łączy działanie różnych systemów asystujących, które w przyszłości umożliwią jazdę całkowicie zautomatyzowaną. Do tej pory systemy te były oferowane tylko do większych modeli, jak Golf, Tiguan, Passat, Arteon i Touareg. Jako pierwszy model w klasie, także Polo umożliwia od teraz częściowo zautomatyzowaną jazdę w całym zakresie prędkości. Zwłaszcza podczas jazdy autostradą Travel Assist odciąża kierowcę w wyraźnie odczuwalny sposób.

Więcej Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.